Noi măsuri adoptate de RAJA SA la Onești

Noi măsuri adoptate de RAJA SA  la  Onești

La nivelul RAJA S.A. s-au dispus noi măsuri de protecție a securității și sănătății personalului, dar și a abonaților, ce presupun schimbarea modului de lucru cu publicul, după ce a fost decretată starea de urgență.

Astfel, începând cu data de 17 martie 2020, în întreaga arie de operare, programul structurilor care implică relații cu publicul se desfășoară fără interacțiunea directă a angajaților RAJA cu persoanele din afara societății. În acest sens, clienții noștri au la dispoziție variante electronice sau telefonice pentru diferite operațiuni și asistență. Le recomandăm acestora să ne contacteze pe adresele de e-mail, prin formularul de sesizări, sugestii sau reclamații online și la numerele de telefon puse la dispoziție pe site-ul RAJA www.rajac.ro.

Excepție fac casieriile RAJA, care vor avea program normal de lucru cu publicul. În acest sens, facem apel către toți clienții societății să evite crearea de cozi / aglomerație și să respecte distanța între persoane de cel puțin 1,5 m.

Numărul de Call Center 0241.924 precum și Contul de client on-line rămân în continuare operaționale 24 de ore din 24, 7 zile din 7, pentru informații, reclamații, transmiterea consumului de apă, etc.

Încurajăm clienții să utilizeze metodele de plată on-line a facturilor, prin intermediul contului de client RAJA, dar și prin transfer bancar, direct debit, Pay – Point, Payzone, Westaco, în incinta magazinelor „La Doi Pași” și la unitățile bancare.

Începând cu data de 19 martie 2020, ora 08.00, pentru a asigura protecția sănătății consumatorilor noștri, prin accesul sigur la apă potabilă de calitate, au fost luate măsuri de izolare preventivă a angajaților care dețin un rol esențial în asigurarea acestui serviciu vital. În acest sens, la nivelulul Centrului Zonal Onești, s-au constituit 3 puncte de permanență, în care personalul stabilit funcționează în condiții de izolare, asigurând supravegherea și funcționarea serviciului pentru toată perioada de criză.  De asemenea, există 4 echipe de intervenție, pregătite să intervină în orice moment, în eventualitatea în care apar defecțiuni pe rețeaua de apă și canal.

În acest moment, apa potabilă se furnizează în condiții normale, rezervoarele fiind pline in proporție de 98%.

Vă reamintim  că s-a realizat stocul necesar cu materiale consumabile / piese de schimb pentru asigurarea operării și întreținerii instalațiilor de tratare a apei și a rețelelor de distribuție, iar laboratoarele de încercări apă potabilă și apă uzată au fost dotate cu reactivii necesari în vederea efectuării încercărilor fizico-chimice şi bacteriologice pentru o perioadă de minim 6 luni.

Odată cu instituirea Stării de urgență pe teritoriul României, ca urmare a evoluției situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS –COV 2, vă asigurăm că am  implementat și respectăm toate măsurile necesare pentru furnizarea apei potabile în regim continuu și în condiții de siguranță.  Celula  de criză înființată la nivelul societății gestionează 24 / 24 toate măsurile dispuse la nivelul companiei pentru prevenirea răspândirii virusului și funcționarea tuturor sistemelor. În  același  timp, menținem o legătură permanentă cu Compania Regională de Apă  Bacău, în scopul bunei colaborări în cazul apariției unei defecțiuni.

Biroul de presă

Purtător de cuvânt,

Adjunct Șef Centru Zonal,

Cristiana Călin-Ghioc

\

MĂSURI  LA ONEȘTI PE PARCURSUL STĂRII DE URGENȚĂ

În contextul instituirii prin Decret prezidențial a stării de urgență pe întreg teritoriul României, ieri 18.03.2020, în cadrul Ședinței Extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Onești, au fost aprobate trei hotărâri de consiliu pentru stabilirea unor noi măsuri de combatere și prevenire a răspândirii COVID-19.

Pentru o informare eficientă, corectă și obiectivă și pentru a facilita accesul publicului la deciziile autorității deliberative a Municipiului Onești, vă prezint alăturat aceste hotărâri aplicabile Aparatului Propriu al UAT Onești, Direcției Generale de Asistență Socială Onești și Administrației Pieței, Bazarului, Oborului și Parcărilor.

  1. La nivelul Aparatului Propriu al UAT Onești:
  2. Serviciul Public de Poliție Locală se subordonează operațional Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratului de Poliție Județean Bacău.
  3. Serviciul Public Comunitar de Evidență a Persoanelor Onești se subordonează operațional Poliției Municipiului Onești, care stabilește activitățile de sprijin pe care acesta le execută.
  4. Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Onești se subordonează operațional Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență „Mr. Constantin Ene” Bacău, care stabilește responsabilitățile și modul de acțiune al acestuia.
  5. Se menține valabilitatea tuturor documentelor eliberate de serviciile publice din cadrul Primăriei Municipiului Onești, ce expiră pe perioada stării de urgență.
  6. Pe durata stării de urgență, se dublează termenele legale stabilite pentru soluționarea petițiilor și a solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informațiile de interes public.
  7. Pe durata stării de urgență se suspendă efectuarea controalelor și inspecțiilor fiscale, a controalelor privind disciplina în autorizarea și executarea lucrărilor de construcții, precum și a controalelor privind autorizarea funcționării unităților economice. Personalul a cărui atribuție principală o reprezintă activitățile suspendate, se redistribuie.
  8. Primarul Municipiului Onești va stabili prin act unilateral al angajatorului, acolo unde este posibil, munca la domiciliu precum și persoanele care vor efectua munca în astfel de condiții. Astfel, se asigura buna funcționare a serviciilor publice prestate de Administrația Publică Locală a Municipiului Onești în această perioadă.
  9. Primarul Municipiului Onești va lua măsuri pentru acordarea de zile libere părinților pentru supravegherea copiilor în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, tuturor angajaților care au copii cu vârsta de până la 12 ani înscriși în cadrul unei unități de învățământ sau au copii cu dizabilități cu vârstă de până la 18 ani înscriși în cadrul unei unități de învățământ. Va institui măsuri pentru luarea concediilor de odihna neefectuate în anii 2019 și 2020 pentru întreg personalul bugetar din Primăria Municipiului Onești, astfel încât să fie asigurată buna funcționare a serviciilor publice prestate de administrația publică locală în această perioadă, având ca scop prioritar asigurarea prevenției și reducerea riscului de îmbolnăvire.
  10. Se suspendă activitatea cu publicul în sediile următoarelor instituții: Biblioteca Municipală „Radu Rosetti” Onești, inclusiv filiala „Cosânzeana”, Cinematograful „Capitol”, Muzeul de Istorie, Centrul de Tineret.
  11. Primarul Municipiului Onești împreună cu șefii serviciilor/instituțiilor publice aflate în subordinea Consiliului Local Onești, vor contribui la campania de informare publică privind măsurile adoptate și activitățile desfășurate la nivel local împotriva COVID-19.
  12. La nivelul Direcției Generale de Asistență Socială Onești:
  13. Se menține valabilitatea tuturor documentelor eliberate de Direcția Generală, de Asistență Socială Onești, care expiră pe perioada stării de urgență.
  14. Pe durata stării de urgență, se dublează termenele legale stabilite pentru soluționarea petițiilor și a solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informațiile de interes public.
  15. Directorul General al Direcției Generale de Asistență Socială Onești, va stabili prin act unilateral al angajatorului, acolo unde este posibil, munca la domiciliu precum și persoanele care vor efectua munca în astfel de condiții, astfel încât să fie asigurată buna funcționare a Serviciului Public de Asistență Socială în această perioadă.
  16. Directorul General al Direcției Generale de Asistență Socială Onești va lua măsuri pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 19Z2020, privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor în situația închiderii temporare a unităților de învățământ, tuturor angajaților care au copii cu vârsta de până la 12 ani înscriși în cadrul unei unități de învățământ sau au copii cu dizabilități cu vârstă de până la 18 ani înscriși în cadrul unei unități de învățământ. Va institui măsuri pentru luarea concediilor de odihna neefectuate în anii 2019 și 2020 pentru întreg personalul bugetar din cadrul Direcția Generale de Asistență Socială Onești, după caz, astfel încât să fie asigurată buna funcționare a serviciilor publice de asistență socială în această perioadă, având ca scop prioritar asigurarea prevenției și reducerea riscului de îmbolnăvire.
  17. Se suspendă activitatea Creșei din subordinea Direcției Generale de Asistență Socială Onești pe toată durata instituirii stării de urgență. Personalul din cadrul creșei va fi redistribuit în cadrul altor activități cu caracter social, prin dispoziții ale Directorului General al Direcției Generale de Asistență Socială Onești.
  18. Directorul General al Direcției de Asistență Socială Onești va contribui la campania de informare publică privind măsurile adoptate și activitățile desfășurate la nivel local împotriva CO VID-19.

III. La nivelul Administrației Pieței, Bazarului, Oborului și Parcării:

  1. Se menține valabilitatea tuturor documentelor eliberate de Serviciului Public- Administrația Pieței, Bazarului, Oborului și Parcării din Municipiul Onești, care expiră pe perioada stării de urgență.
  2. Pe durata stării de urgență, se dublează termenele legale stabilite pentru soluționarea petițiilor și a solicitărilor formulate în exercitarea liberului acces la informațiile de interes public.
  3. Se sistează temporar activitățile economice din cadrul Oborului Săptămânal ce se desfășoară în fiecare zi de sâmbătă, atât în incinta Oborului cât și pe străzile adiacente, cu excepția parcării pentru autovehicule cu masa mai mare de 3,5 tone.
  4. Directorul Administrației Pieței, Bazarului, Oborului și Parcării Onești din Municipiul Onești va instititui măsuri pentru restricționarea accesului cetățenilor în spațiile închise din cadrul Pieței Agroalimentare, astfel încât numărul maxim de persoane care vor staționa în aceste spații va fi de 30 concomitent.
  5. În vederea efectuării operațiunilor de dezinfecție zilnică a ușilor interioare / exterioare precum și a mobilierului, se modifică orarul de funcționare al Pieței Agroalimentare Onești, respectiv 08:00-17:00.
  6. Directorul Administrației Pieței, Bazarului, Oborului și Parcării din Municipiul Onești va instititui măsuri pentru dezinfectarea frecventa a tuturor spațiilor expuse publicului.
  7. Personalul din cadrul Administrației Pieței, Bazarului, Oborului și Parcări care desfășoară relații directe cu comercianții și contact direct în spațiile de comercializare, va fi dotat cu soluții dezinfectante, măști și mănuși de protecție pe care sunt obligați să le poarte pe toată durata programului de lucru.
  8. Directorul Administrației Pieței, Bazarului, Oborului și Parcării Municipiului Onești va instrui comercianții cu privire la regulile generale de prevenție, la dezinfecția frecventă a suprafețelor de comercializare, evitarea aglomerării de persoane și necesitatea păstrării unei distanțe de minim un metru între consumatori.
  9. Directorul Administrației Pieței Bazarului, Oborului și Parcării din Municipiul Onești va contribui la campania de informare publică privind măsurile adoptate și activitățile desfășurate la nivel local împotriva COVID-19.

Dragi oneșteni, trebuie să ne revizuim atitudinea și să fim responsabili! Nu mai este o opțiune, este o obligație! Legal și moral trebuie să respectăm măsurile personale de autoprotecție și siguranță impuse!

Ing. Nicolae Gnatiuc

Primarul municipiului Onești

 

 

 

 

 

Distribuie articolul!