RĂSFOIND PRESA STRĂINĂ – GRECIA
Prima dronă din stratosferă are semnătură grecească
Grecii sunt în fruntea creării unui sistem inovator cu mai multe utilizări. Este vorba despre Grupul grecesc ARATOS și Stațiile Platformelor de Înaltă Altitudine (HAPS) destinate supravegherii unor zone mai largi pe o perioadă lungă de timp, zburând în stratosferă!
În special, programul a fost lansat în 2020 de Aratos HAPS, o nouă companie cu sediul în Olanda și la care principalul acționar cu 55 la sută este Grupul Aratos, interese și management grec, fondat în 2003. Președinte al Aratos HAPS, ca precum și Grupul Aratos, este domnul Nikolaos Bogonicolos. Cu sprijinul Ministerului Apărării al Țărilor de Jos, precum și cu acoperirea unei părți din costuri de către compania de investiții KYLLA și din fondurile proprii ale Grupului Aratos, dezvoltarea sa a început deja în regiunea Brabant și se așteaptă ca produsul final să fie fii gata in scurt timp.
Importanța programului decurge și din faptul că este monitorizat de Ministerele Apărării din Belgia, Franța, Germania, Estonia, Țările de Jos și Finlanda, care sunt informate despre progresul său, în timp ce în același timp se stabilesc contacte cu alte țări. de asemenea în curs de dezvoltare.
Ce sunt HAPS?
HAPS sunt platforme zburătoare destinate zborurilor în stratosferă, adică între troposferă, unde zboară avioanele, și spațiul în care se află pe orbită sateliții. Până în prezent, există trei opțiuni de supraveghere și avertizare timpurie a spațiului: a) stații radar la sol b) aeronave cu și fără pilot și c) sateliți. Cu toate acestea, fiecare dintre opțiunile de mai sus are anumite limitări de performanță, care sunt depășite cu HAPS, deoarece acestea pot monitoriza zone uriașe timp de săptămâni la costuri aproape zero și pot transmite date în timp real fără teama de interferență sau de a fi doborâți de forțele inamice. De asemenea, sunt mutate cu ușurință dintr-o zonă în zonă și decolează din aeroporturi.
Pe lângă faptul că sunt utile în apărarea patriei și controlul frontierelor, aplicațiile civile ale HAPS includ supravegherea maritimă, supravegherea terestră, monitorizarea mediului, controlul frontierelor terestre, sprijinul pentru telecomunicații, asigurarea comunicațiilor de urgență și siguranța publică, sistemele de transport inteligente și agricultura inteligentă. De exemplu, aplicațiile civile includ monitorizarea conductelor în zone îndepărtate, monitorizarea culturilor, diagnosticarea terenurilor cultivate, măsurarea capacității pădurilor de a absorbi CO2, monitorizarea stocurilor de pește și a calității apei și monitorizarea liniilor de transport electric.
Scopul este ca Aratos ΑΑPS să zboare la o altitudine de 20.000-25.000 de metri, în timp ce autonomia de zbor va fi de 6-8 săptămâni, datorită tehnologiei fotovoltaice, deși încă se ia în considerare o inovație în acest sens. Poate fi ușor de înțeles de toată lumea cât de importantă este această platformă pentru apărarea și securitatea țării, protecția mediului și îmbunătățirea sectoarelor specifice ale economiei. Mai ales când vine vorba de o inovație cu semnătură grecească. Din ziarul ”Athinaoli” (Grecia)
Sfârșitul unei ere pentru gigantul aviației Boeing 747
O întreagă eră în industria aviației a ajuns la sfârșit. După aproape 53 de ani de serviciu activ și peste 1.500 de avioane produse, gigantul aerospațial american Boeing a anunțat că a construit ultimele 747 de avioane.
Aeronava odinioară revoluționară, cunoscută și sub numele de „Regina Cerurilor”, este cea mai populară aeronavă Boeing și a fost utilizată pe scară largă, de la transportul de pasageri și mărfuri până la transportul navetei spațiale americane în Statele Unite. „Boeing a anunțat planuri de a opri producția modelului încă din 2020. Producția A380 a încetat în 2009, la un an după ce rivalul Airbus a anunțat că va opri producția. Pandemia de Covid-19, care a provocat în același timp o criză în industria aviației, a forțat companiile aeriene să retragă mai devreme seria 747 și să o înlocuiască cu avioane mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil”, au anunțat reprezentanți ai companiei.
Potrivit analiștilor din aviație, 44 de versiuni pentru pasageri ale modelului sunt în prezent în serviciu activ. Prin comparație, înainte de 2019, ca și în 2010, peste 130 de avioane de pasageri ale acestui model erau în serviciu activ. De fapt, 314 avioane cargo ale acestui model sunt încă în serviciu activ.
La un eveniment special organizat la instalația Boeing 747 din Everett, Washington, SUA, lucrătorii au spus că au sentimente amestecate. Pe de o parte, este păcat că era gigantului aviației se apropie de sfârșit, dar, pe de altă parte, este o bucurie că acest model a fost atât de solicitat în tot acest timp. De pe site-ul eleftherostypos.gr/