Munca în ”simfonia” naturii

Munca în ”simfonia” naturii

La  Ziua  Internațională a Muncii  considerăm potrivit a prezenta  două  mari realizări prin care  mintea uimitoare a omului  și munca, prin puterea sa deosebită, au transformat realitatea!

Despre  Barajul de acumulare  de la Vidraru a însemnat mai multe lucruri,  ”pe căile  internetului”, Mariana Scurtu:” Pe Transfăgărășan, Lacul Vidraru este locul de întâlnire a Argeșului cu râurile Capra, Buda și a câtorva afluenți, râul Doamnei, Cernatul, Topologul. Poate la o prima vedere ai zice că nu sunt atât de impresionabile dimensiunile lui (suprafața de 870 ha, lungimea de 14 km iar lățimea maximă de 2,2 km). Însă, în momentul în care începi urcușul pe serpentine în jurul lacului, îți dai seama ce ușor poți fi păcălit. Priveliștea care ți se deschide imediat cum pătrunzi prin tunelul care dă spre baraj este atât de spectaculoasă, încât aproape toata lumea se oprește, necondiționat, să-și facă o poză cu lacul și cu barajul  (construit  în anii 1970 – 1974). Munții se ridică aproape vertical de o parte și de alta, lacul pare nemișcat, undeva, dedesubt, iar norii care îl traversează, sunt singurii care te conving că nu e facut din metal! Construcția barajului se sprijină pe versanții munților Pleșa și Vidraru, și, în anul intrări sale în exploatare, era al 15-lea baraj în arc și al 27-lea ca înălțime (166m) din Europa. Văzut de sus în jos îți dă amețeli mult mai puternice decât cel de la Bicaz, alt baraj masiv din România.”

Alături de această  construcție comunistă, care dovedește puterea economică de dezvoltare a României Socialiste, prezentăm și  o altă  realizare, din lumea largă. Este vorba  despre  un pod care traversează Lacul Pontchartain din Louisiana (Statele Unite ale Americii). ”The Lake Pontchartrain Causeway” conectează orașul Mandeville, la nord de lac, cu orașul Metairie, o suburbie a New Orleans-ului. Acestea sunt, de fapt, două poduri paralele, fiecare cu două benzi, la 24 de metri distanță: primul, deschis circulației în 1956, are 38,40 km lungime și este folosit pentru traficul spre nord pornind din New Orleans; al doilea, inaugurat în 1969, are 15 metri lungime și este bun pentru  traficul din sud de Mandeville. Cele două poduri sunt susținute de 9.500 de piloni cilindrici din beton armat cu diametrul de 135 cm, cu susținere rutieră din beton armat. Șapte conexiuni între cele două poduri au fost planificate să treacă de la unul la altul în caz de urgență. ”Guinness World Records” clasează acest pod  pe locul doi printre cele mai lungi poduri din lume. Timp de mulți ani a fost cea mai lung, dar în 2011 a fost întrecut de podul golfului Tsingtao din China, care are 41,58 km. Mai mult, acest „record” este încă în discuție, deoarece Podul Tsingtao nu este în întregime pe apă, ci este format din mai multe tronsoane conectate între ele prin secțiuni de pe continent.

Toate  datele  sunt  de  pe Wikipedia.

 

Un gând …  zăbavă!

 

”Întăriţi trupul vostru prin muncă şi mintea voastră prin studii.” (Socrate)

”Ştiinţa este ultimul pas în dezvoltarea mentală a omului şi poate fi considerată ca cea mai mare realizare a culturii umane. ”(Ernst Cassirer)

”Oamenii optimişti îşi menţin o mentalitate bazată pe soluţii, văzând o rezolvare în fiecare problemă şi o posibilitate în fiecare imposibilitate.” (John C. Maxwell)

”Nu există frumuseţe decât atunci când mintea şi inima ştiu ce este iubirea”. (Krishnamurti, filosof indian)

”Ca să porţi coroana de om trebuie să ai trei etaje: minte, obraz şi inimă.” (Liubiţa Raichici)

 

 

 

 

 

Distribuie articolul!