Colegiul Național ”Grigore Moisil” din Onești – Mobilitate Erasmus+, schimb de experiență și bune practici la San Pellegrino, în Italia

Colegiul  Național ”Grigore Moisil” din Onești – Mobilitate Erasmus+, schimb de experiență și bune practici  la San Pellegrino, în Italia

În perioada 04 – 08 Aprilie 2022, în contextul Proiectului Erasmus+ 2020-1-TR01-KA229-093716_4 intitulat „Peace in Class, Peace in School”, s-a desfășurat a doua mobilitate transnațională (2nd LTT – Short terme exchange of groups of people), organizată de Istituto Superiore di San Pellegrino Terme, din Italia (director, prof. Giovana Leidi).

Echipa Colegiului Național „Grigore Moisil” Onești, Romania, a fost reprezentată de doi profesori (prof. Virginia-Smărăndița Brăescu și prof. Mariana Bereczki) și cinci  eleve (Geanina-Elena Aștefanei, Ana-Maria Bitiri, Mihaela-Sorina Callu, Ilaria-Ioana Cojocaru, Maria-Daria Manolache ) din clasa a X a C.

Programul activităților formative s-a desfășurat în limba engleză, sub coordonarea echipei de proiect din Italia, prof. Giuseppina Arzuffi, coordonator de proiect Erasmus+, prof. Valeria Proietto, trainer & coach, prof. Francesca Carminati etc.). Activitățile s-au desfășurat în interiorul și exteriorul școlii, cu invitați experți în psihopedagogie, managementul emoțiilor și conflictelor, inteligență emoțională și prevenirea bullying în mediul școlar (dr. Ezio Aceti), justiție restaurativă (don Alessandro Sesana), reprezentanți ai autorității locale (Vittorio Milesi, viceprimar al comunei San Peleggrino Terme) și reprezentanți ai mediului de afaceri pentru a oferi profesorilor și elevilor contexte de învățare experiențială și exemple de bune practici pentru înțelegerea strategiilor de comunicare  nonviolentă în școală, de mediere culturală, lingvistică, socială, politică, economică etc. În cadrul acestor activități, profesorii și elevii din Turcia, România, Polonia, Bulgaria și Italia s-au întâlnit și au putut discuta cu decidenți, specialiști și antreprenori din San Pellegrino Terme, au vizitat obiective de patrimoniu local.

 

Elevii și profesorii au participat zilnic, atât la conferințe și prezentări în plen, realizate cu prezență fizică și cu suport digital/instrumente web 2.0 (PPT, Canva, Video / Youtube, Facebook live), cât și la ateliere practice cu metode activ-participative: lucru în perechi și în grupuri mici, jocuri de rol, completarea unor fișe de lucru, scurte dezbateri tematice, chestionare de evaluare, întâlnire cu decidenții locali (viceprimar și consilieri locali), pentru a-și antrena abilitățile de comunicare nonviolentă și de management al conflictelor prin folosirea unor instrumente de facilitare, dialog structurat și coaching, eficiente pentru dezvoltarea inteligenței emoționale și medierea conflictelor (jocuri de rol, ascultare activă, comunicare asertivă, întrebări deschise /vs /întrebări închise, reformulare, sumarizare etc.).

De asemenea, sub îndrumarea coordonatorului general de proiect din Turcia, Bülent Hacogullari, participanții la această mobilitate s-au mai consultat cu privire la activitățile proiectului pe platforma eTwinning, raportarea activităților în Mobility Tool și calendarul de desfășurare a mobilităților transnaționale în anul școlar următor, 2022 – 2023. La întoarcerea în țară, participanții s-au reunit într-o ședință de proiect și au stabilit planul de diseminare a activităților în școală și în comunitatea locală.    Echipa Erasmus+ ,   Colegiul Național  ”Grigore  Moisil” Onești                                                                     

 

 

 

 

Distribuie articolul!